کامیون برقی Aeos ، مجهز به سیستم انتقال قدرت تمام برقی کامینز
کامینز پیشرو در تولید سیستم های مولد توان!
سیستم های تولید قدرت برای سالیان است که با نام کامینز گره خورده است. سرمایه گذاری 50 به 50 این شرکت با شرکت وست پورت (فعال در حوزه سوخت های جایگزین) خود حاکی این موضوع است. کامینز بتازگی سرمایه گذاری مشترک دیگری در حوزه سیستم های انتقال قدرت و گیربکسهای برقی داشته است.
مشخصات فنی محصول آینده نگرانه کامینز
به گفته جولی فربر، رئیس بخش تکنولوژی های الکترونیکی کامینز، کامیون برقی تک محور عقب Aeos که بتازگی در مرکز فنی این شرکت رونمایی شده یک نمونه است و تولید انبوه آن برای سال 2019 برنامه ریزی شده است. این کامیون بطور استاندارد مجهز به باطری با ظرفیت 140 کیلوووات ساعت است که در پشت کابین تعبیه شده و انرژی لازم برای به حرکت در آوردن الکتروموتور با قدرت 300 اسب بخار مداوم (470 اسب بخار بصورت حداکثر) را تامین می کند. با این تجهیزات استاندارد، کامیون می تواند مسافت 160 کیلومتر مسافت را طی کند. برای افزایش این دامنه در زیر کاپوت Aeos یک محفظه خالی برای قرار گرفتن یک موتور در ابعاد B5.9 کامینز یا یک موتور بنزینی باابعاد مشابه، در کنار یک ژنراتور تعبیه شده است. با استفاده از چنین موتوری Aeos به یک کامیون هیبرید تبدیل می گردد.
مشخصات بیشتر و نحوه شارژ
شارژ کردن باطری های این کامیون در ایستگاه شارژ ویژه در حدود 1 ساعت طول می کشد، زمانی که کامینز وعده کوتاه شدن آن به میزان 20 دقیقه را در آینده داده است. باطری ها، الکتروموتور، سنسورها، کانکتورها و سایر قطعات الکتریکی درتبط با این زنجیره توسط کامینز از سایر تامین کنندگان خریداری شده است. کابین و شاسی از شرکت Navistar International تامین شده است. شرکت Roush Performance مونتاژ کامیون را انجام داده است. وزن خالص کاری Aeos معادل 34 تن است که البته استفاده از محورهای اضافه برای عقب این وزن را افزایش می دهد. بدنه و شاسی این کامیون قوام و سرسختی مناسب برای کاربری های عمرانی را داراست. بنظر می رسد فروش تجهیزات انتقال قدرت این کامیون به سایر تولید کنندگان در برنامه کامینز قرار دارد.
آینده از آن کیست؟
آینده کامیون های با سیستم محرک برقی در کاربری داخل شهری بسیار روشن به نظر می رسد. اما در صنعت حمل و نقل بین شهری و کامیون های عمرانی هنوز تکنولوژی کامیون های برقی پاسخگوی نیازها نیست و همچنان در آینده نزدیک نیز باید موتورهای دیزل بعنوان اصلی ترین منبع تامین توان این ماشین ها خواهد بود. هر چند که از این موتورها در کنار باطری و الکتروموتورها به عنوان ماشین های هیبرید استفاده شود.
در سال های اخیر، افزایش تقاضا برای کاهش آلایندگی و مصرف سوخت، محرک بسیاری ازابداعات در این حوزه بوده است. با گسترش این تقاضا شرکت ایندیانا، مرکز راه حل های آلایندگی کامینز را تشکیل داد تا به این دست مسائل کامینز و حتی سایر شرکت ها (از جمله Navistar International) بپردازد. سیستم های پایش از راه دور، خود عیب یابی و تلماتیکس از دیگر زمینه های شرکت تازه تاسیس شده است. همه این تلاش ها نمونه هایی از جریانی است که هیچ گاه حتی در مخیله کلسی کامینز، مکانیک شرکت کولومبوس و موسس شرکت کامینز در سال 1919 نبوده است.
منبع: cummins
تهیه شده در تحریریه ماشین یار
در صورت تمایل پاسخ دهید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند*