سبد خرید ( 0 )

مجموع بدون تخفیف
0 تومان
برو به سبد خرید پرداخت

ما هستیم چون یادگیری یکی از ارکان زندگی کاری و شخصی هر فرد و هر سازمانی است. خصوصاً در دنیای پیچیده امروز که تغییرات به سرعت و با شدت بیشتر از گذشته روی می‌دهند. لزوم حفظ و توسعه روحیه یادگیرندگی بیش از گذشته ملموس شده است. در چنین زمانه‌ای، ماشین‌یار با درک اهمیت موضوع یادگیری و توسعه، فلسفه وجودی خود را بر همین اصل قرار داده است. تیم ماشین یار، فلسفه یادگیری را چه برای خود و چه برای مشتری و مخاطب در اولویت قرار می دهد.

مروری بر برترین تجهیزات و ماشین آلات راهسازی در سال 2024 | ماشین یار

فهرست مطالب


فینیشرها دستگاه‌های آسفالت تراش غلتک‌ها سایر ماشین‌آلات و تجهیزات اختراعات نوآورانه نتیجه‌گیری

غلتک، فینیشر، گریدر و ربات: مروری بر ماشین آلات راهسازی مدرن

سال 2024 برای صنعت راهسازی سالی پرهیجان و سرشار از نوآوری بود. در این سال، شاهد ورود ماشین‌آلات و فناوری‌های جدیدی بودیم که نویدبخش افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و بهبود ایمنی در پروژه‌های راه‌سازی هستند. از غلتک‌های پیشرفته و فینیشرهای هوشمند گرفته تا ربات‌های خودکار، این تجهیزات جدید، صنعت راهسازی را متحول خواهند کرد.

در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به برترین تجهیزات راه‌سازی سال 2024 می‌اندازیم و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

فینیشرها

فینیشر Vögele Super 2100-5i با موتور Deere

فینیشر Vögele Super 2100-5i با موتور Deere

شرکت Vögele فینیشر جدید Super 2100-5i را به بازار آمریکای شمالی عرضه کرده است. این فینیشر با طراحی ارگونومیک، زمان راه‌اندازی سریع و موتور قدرتمند Deere، بهبود قابل توجهی در راحتی اپراتور و کارایی ایجاد کرده است. این فینیشر با قابلیت‌های منحصر به فرد خود، به پیمانکاران در پروژه‌های راه‌سازی کمک می‌کند تا با کیفیت و سرعت بالاتری آسفالت را پخش کنند.

ویژگی‌های کلیدی:

  • موتور دیزل 6 سیلندر Deere با خنک‌کننده مایع و قدرت 250 اسب بخار: این موتور قدرتمند، عملکرد فینیشر را در شرایط سخت کاری تضمین می‌کند. همچنین، سیستم خنک‌کننده مایع، از گرم شدن بیش از حد موتور در دمای بالا جلوگیری می‌کند.
  • مخزن سوخت 106 گالنی: این مخزن بزرگ، زمان کارکرد فینیشر را افزایش داده و نیاز به توقف برای سوخت‌گیری را کاهش می‌دهد.
  • سرعت پخش آسفالت تا 82 فوت در دقیقه: این سرعت بالا، به پیمانکاران اجازه می‌دهد تا پروژه‌های راه‌سازی را با سرعت بیشتری تکمیل کنند.
  • حداکثر عرض پخش 31 فوت و 11 اینچ: این عرض پخش وسیع، فینیشر را برای پروژه‌های با ابعاد مختلف مناسب می‌سازد.
  • ظرفیت پخش آسفالت تا 1210 تن در ساعت: این ظرفیت بالا، فینیشر را برای پروژه‌های بزرگ و حجم بالای کار ایده‌آل می‌کند.
  • ظرفیت مخزن 15.4 تن: این مخزن بزرگ، می‌تواند مقدار زیادی آسفالت را در خود جای دهد و نیاز به توقف مکرر برای پر کردن مخزن را کاهش می‌دهد.
  • صفحه فشرده‌سازی AB 600 TP2 Plus: این صفحه فشرده‌سازی پیشرفته، کیفیت و یکنواختی لایه آسفالت را بهبود می‌بخشد.
  • وزن 54680 پوند در سنگین‌ترین حالت: این وزن سنگین، پایداری و تعادل فینیشر را در حین کار افزایش می‌دهد.
  • طول 22.5 فوت در بلندترین حالت: این طول بلند، به فینیشر اجازه می‌دهد تا در مسیرهای مستقیم و بدون نیاز به چرخش مکرر حرکت کند.
  •  

فینیشر کلاس بزرگراه BOMAG CR 1030 T-2

فینیشر کلاس بزرگراه BOMAG CR 1030 T-2

شرکت BOMAG از فینیشر CR 1030 T-2 رونمایی کرده است. این فینیشر با طراحی جدید و به‌روزرسانی‌های فنی، کارایی و کیفیت پخش آسفالت را بهبود بخشیده است. فینیشر CR 1030 T-2 با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، به پیمانکاران کمک می‌کند تا با دقت و کیفیت بالاتری آسفالت را پخش کنند.

ویژگی‌های کلیدی:

  • سیستم مستقل مارپیچ/نقاله: این سیستم جدید، پخش یکنواخت آسفالت را در عرض و ضخامت مورد نظر تضمین می‌کند.
  • رابط انسان-ماشین (HMI) پیشرفته: این رابط کاربری جدید، به اپراتور اجازه می‌دهد تا به راحتی و با دقت تنظیمات فینیشر را کنترل کند.
  • عرض پخش قابل تنظیم: این ویژگی، فینیشر را برای پروژه‌های با عرض‌های مختلف مناسب می‌سازد.
  • سیستم کنترل خودکار ارتفاع و شیب: این سیستم با استفاده از سنسورهای پیشرفته، ارتفاع و شیب فینیشر را به صورت خودکار تنظیم می‌کند و از ایجاد ناهمواری در سطح آسفالت جلوگیری می‌کند.
  • سیستم کنترل دما و یکنواختی پخش آسفالت: این سیستم با استفاده از سنسورهای حرارتی، دمای آسفالت را به صورت مداوم کنترل کرده و از سرد شدن یا گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می‌کند. همچنین، این سیستم یکنواختی پخش آسفالت را در سطح جاده تضمین می‌کند.
  •  

فینیشر بتن SFP1800 محصول شرکت HEM

فینیشر بتن SFP1800 محصول شرکت HEM

شرکت HEM خط تولید فینیشرهای بتن خود را با مدل SFP1800 گسترش داده است. این فینیشر برای پروژه‌های روکش نازک بتنی مانند روکش پل‌ها، تعمیرات و پروژه‌های روکش سفید مناسب است. فینیشر SFP1800 با قابلیت تنظیم عرض پخش و کنترل دقیق ارتفاع و شیب، به پیمانکاران کمک می‌کند تا روکش‌های بتنی با کیفیت بالا ایجاد کنند.

ویژگی‌های کلیدی:

  • عرض پخش استاندارد 10 فوت (قابل تنظیم تا 18 فوت): این ویژگی، فینیشر را برای پروژه‌های با عرض‌های مختلف مناسب می‌سازد. با استفاده از کیت‌های توسعه، می‌توان عرض پخش را تا 18 فوت افزایش داد.
  • قابلیت کاهش عرض پخش تا 8 فوت: در صورت نیاز، می‌توان عرض پخش را تا 8 فوت کاهش داد تا فینیشر برای پروژه‌های با عرض کمتر نیز مناسب باشد.
  • سیستم کنترل دقیق ارتفاع و شیب: این سیستم با استفاده از سنسورهای پیشرفته، ارتفاع و شیب فینیشر را به صورت دقیق کنترل می‌کند و از ایجاد ناهمواری در سطح بتن جلوگیری می‌کند.
  • مناسب برای پخش بتن با ضخامت‌های مختلف: این فینیشر می‌تواند بتن را با ضخامت‌های مختلف پخش کند و برای پروژه‌های مختلف مناسب است.
  •  

فینیشر SP 33 Wirtgen با قابلیت جدید Crosspave

فینیشر SP 33 Wirtgen با قابلیت جدید Crosspave

شرکت Wirtgen فینیشر SP 33 را به عنوان جایگزین مدل SP 15 به بازار ایالات متحده معرفی کرده است. این فینیشر با قابلیت Crosspave، انعطاف‌پذیری و کارایی بیشتری را برای پیمانکاران فراهم می‌کند. قابلیت Crosspave به فینیشر اجازه می‌دهد تا آسفالت را به صورت مورب پخش کند و در نتیجه، کیفیت و دوام روکش آسفالت افزایش یابد.

ویژگی‌های کلیدی:

  • قابلیت اضافه کردن کیت آسفالت‌ریزی: با اضافه کردن این کیت، فینیشر می‌تواند برای پخش آسفالت نیز مورد استفاده قرار گیرد.
  • دو سیلندر در پای عقب برای افزایش پایداری: این سیلندرها، پایداری فینیشر را در حین کار افزایش می‌دهند و از لغزش یا جابجایی آن جلوگیری می‌کنند.
  • سیستم کنترل پیشرفته برای پخش یکنواخت آسفالت: این سیستم با استفاده از سنسورهای پیشرفته، پخش یکنواخت آسفالت را در سطح جاده تضمین می‌کند.
  • مناسب برای پروژه‌های با پیچیدگی و ابعاد مختلف: این فینیشر می‌تواند در پروژه‌های با پیچیدگی و ابعاد مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
  •  

دستگاه‌های آسفالت تراش

آسفالت تراش های سری PM300 کاترپیلار با دریافت بیش از 20 به‌روزرسانی (از جمله موتور جدید)

آسفالت تراش های سری PM300 کاترپیلار با دریافت بیش از 20 به‌روزرسانی (از جمله موتور جدید)

کاترپیلار نسل سوم دستگاه‌های آسفالت تراش سری PM300 را با بیش از 20 به‌روزرسانی معرفی کرده است. این به‌روزرسانی‌ها شامل موتور جدید، بهبود عملکرد، راحتی کاربری و افزایش قدرت تراش می‌شود. دستگاه‌های آسفالت تراش سری PM300 برای برداشتن لایه‌های آسفالت قدیمی و آماده‌سازی سطح جاده برای پخش لایه جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی‌های کلیدی:

  • موتور جدید Cat C7.1 با قدرت و بهره‌وری سوخت بیشتر: این موتور جدید، قدرت و کارایی دستگاه را افزایش داده و در عین حال، مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.
  • طراحی ارگونومیک برای کاهش خستگی اپراتور: کابین اپراتور با طراحی ارگونومیک و صندلی قابل تنظیم، راحتی اپراتور را در حین کار افزایش داده و از خستگی او جلوگیری می‌کند.
  • سیستم کنترل پیشرفته برای تراش دقیق: این سیستم با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، به اپراتور اجازه می‌دهد تا عمق و شیب تراش را با دقت بالا کنترل کند.
  • مناسب برای پروژه‌های کوچک تا متوسط: این دستگاه‌ها برای پروژه‌های با ابعاد مختلف مناسب هستند و می‌توانند در محدوده وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار گیرند.
  •  

بزرگ‌ترین دستگاه آسفالت تراش Wirtgen با نام W 220 XFi

بزرگ‌ترین دستگاه آسفالت تراش Wirtgen با نام W 220 XFi

Wirtgen از دومین دستگاه آسفالت تراش بزرگ خود، W 220 XFi، رونمایی کرده است. این دستگاه برای انجام طیف وسیعی از عملیات‌ها مانند حذف آسفالت، بازسازی لایه سطحی و تراش دقیق طراحی شده است. W 220 XFi با قدرت و کارایی بالای خود، به پیمانکاران کمک می‌کند تا پروژه‌های بزرگ را با سرعت و کیفیت بالاتری تکمیل کنند.

ویژگی‌های کلیدی:

  • وزن 83334 پوند: این وزن سنگین، پایداری و تعادل دستگاه را در حین کار افزایش می‌دهد.
  • عرض تراش 7 فوت (قابل افزایش تا 12 فوت و 6 اینچ با سیستم برش چندگانه): این عرض تراش وسیع، دستگاه را برای پروژه‌های با ابعاد مختلف مناسب می‌سازد. با استفاده از سیستم برش چندگانه Wirtgen، می‌توان عرض تراش را تا 12 فوت و 6 اینچ افزایش داد.
  • عمق تراش 1.15 فوت: این عمق تراش زیاد، به پیمانکاران اجازه می‌دهد تا لایه‌های ضخیم آسفالت را به راحتی بردارند.
  • مجموعه درام برای تعویض سریع درام‌ها به عرض‌های مختلف: این ویژگی، تعویض درام‌ها را آسان و سریع می‌کند و به پیمانکاران اجازه می‌دهد تا به راحتی عرض تراش را تغییر دهند.

غلتک‌ها

غلتک دو درام جدید Hamm HD 9 VV: درام جانبی شفاف با طراحی "بدنه زنبوری"

غلتک دو درام جدید Hamm HD 9 VV: درام جانبی شفاف با طراحی "بدنه زنبوری"

غلتک دو درام جدید Hamm HD 9 VV با طراحی منحصر به فرد "بدنه زنبوری" و درام جانبی شفاف، دید و کنترل بهتری را برای اپراتور فراهم می‌کند. این غلتک برای فشرده‌سازی آسفالت و خاک در پروژه‌های کوچک و متوسط مناسب است.

ویژگی‌های کلیدی:

  • دو درام غلتکی لرزشی با عرض 35.4 اینچ: این درام‌ها با ایجاد لرزش، خاک یا آسفالت را فشرده می‌کنند.
  • قدرت 21.6 اسب بخار: این قدرت موتور، برای فشرده‌سازی موثر خاک و آسفالت کافی است.
  • وزن عملیاتی 3682 پوند: این وزن، به غلتک کمک می‌کند تا با فشار کافی بر روی سطح خاک یا آسفالت حرکت کند.
  • نیروی گریز از مرکز 3825 پوند در جلو و 2475 پوند در عقب: این نیرو، باعث افزایش قدرت فشرده‌سازی غلتک می‌شود.
  • طول 7 فوت و 6 اینچ از جلو به عقب و 3 فوت و 5 اینچ از طرفین: این ابعاد، غلتک را برای کار در فضاهای تنگ مناسب می‌سازد.
  • شعاع چرخش داخلی کمتر از 7 فوت: این شعاع چرخش کم، به غلتک اجازه می‌دهد تا به راحتی در فضاهای محدود مانور دهد.
  •  

بازگشت LeeBoy با معرفی 3 غلتک جدید

بازگشت LeeBoy با معرفی 3 غلتک جدید

LeeBoy با معرفی سه غلتک جدید، بازگشت خود را به بازار فشرده‌سازی اعلام کرده است. این غلتک‌ها شامل غلتک خاک تک‌درام SR48، غلتک لرزشی آسفالت BR36 و غلتک آسفالت BR48 می‌شوند. این غلتک‌ها با طراحی و ویژگی‌های منحصر به فرد خود، برای کاربردهای مختلف در پروژه‌های راه‌سازی مناسب هستند.

ویژگی‌های کلیدی:

  • SR48: غلتک خاک تک‌درام با قابلیت مانور بالا: این غلتک برای فشرده‌سازی خاک در فضاهای تنگ و با دسترسی محدود مناسب است.
  • BR36: غلتک لرزشی آسفالت با عرض فشرده‌سازی متوسط: این غلتک برای فشرده‌سازی آسفالت در پروژه‌های با ابعاد متوسط مناسب است.
  • BR48: غلتک آسفالت با عرض فشرده‌سازی بیشتر: این غلتک برای فشرده‌سازی آسفالت در پروژه‌های بزرگ و با حجم بالای کار مناسب است.
  •  

معرفی بزرگ‌ترین غلتک تراکم خاک ولوو CE با نام SD125

معرفی بزرگ‌ترین غلتک تراکم خاک ولوو CE با نام SD125

ولوو CE غلتک خاک SD125 را به عنوان بزرگ‌ترین مدل خود معرفی کرده است. این غلتک برای کارهای فشرده‌سازی متوسط تا سنگین طراحی شده است. SD125 با قدرت و کارایی بالای خود، به پیمانکاران کمک می‌کند تا خاک را با کیفیت و سرعت بالاتری فشرده کنند.

ویژگی‌های کلیدی:

  • وزن 12 تن: این وزن سنگین، به غلتک اجازه می‌دهد تا با فشار کافی بر روی خاک حرکت کند و آن را به طور موثر فشرده سازد.
  • درام صاف 84 اینچی: این درام بزرگ، سطح وسیعی از خاک را در هر گذر فشرده می‌کند.
  • وزن عملیاتی 26565 پوند: این وزن، پایداری و تعادل غلتک را در حین کار افزایش می‌دهد.
  • پوسته درام 0.2 اینچ ضخیم‌تر نسبت به مدل قبلی: این پوسته ضخیم‌تر، دوام و عمر درام را افزایش می‌دهد.
  • افزایش بار استاتیک و نیروی گریز از مرکز: این افزایش، قدرت فشرده‌سازی غلتک را بهبود می‌بخشد.
  •  

غلتک‌های دو درام و ترکیبی برقی HD10e و HD12e شرکت Hamm

Hamm خط تولید غلتک‌های دو درام و ترکیبی الکتریکی خود را با مدل‌های HD10e و HD12e گسترش داده است. این غلتک‌ها با استفاده از باتری، آلودگی صوتی و زیست‌محیطی را کاهش می‌دهند. این غلتک‌های الکتریکی، گزینه مناسبی برای پروژه‌های در مناطق شهری و حساس به صدا هستند.

ویژگی‌های کلیدی:

  • قدرت فشرده‌سازی معادل با مدل‌های دیزلی: این غلتک‌ها با وجود استفاده از باتری، همان قدرت فشرده‌سازی مدل‌های دیزلی را دارند.
  • کاهش آلودگی صوتی و زیست‌محیطی: استفاده از باتری به جای موتور دیزلی، آلودگی صوتی و زیست‌محیطی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.
  • مناسب برای فشرده‌سازی آسفالت و خاک: این غلتک‌ها برای فشرده‌سازی انواع مختلف خاک و آسفالت مناسب هستند.
  •  

غلتک‌های دو درام و ترکیبی برقی HD10e و HD12e شرکت Hamm

غلتک‌های دو درام و ترکیبی برقی HD10e و HD12e شرکت Hamm

Hamm خط تولید غلتک‌های دو درام و ترکیبی الکتریکی خود را با مدل‌های HD10e و HD12e گسترش داده است. این غلتک‌ها با استفاده از باتری، آلودگی صوتی و زیست‌محیطی را کاهش می‌دهند. این غلتک‌های الکتریکی، گزینه مناسبی برای پروژه‌های در مناطق شهری و حساس به صدا هستند.

ویژگی‌های کلیدی:

  • قدرت فشرده‌سازی معادل با مدل‌های دیزلی: این غلتک‌ها با وجود استفاده از باتری، همان قدرت فشرده‌سازی مدل‌های دیزلی را دارند.
  • کاهش آلودگی صوتی و زیست‌محیطی: استفاده از باتری به جای موتور دیزلی، آلودگی صوتی و زیست‌محیطی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.
  • مناسب برای فشرده‌سازی آسفالت و خاک: این غلتک‌ها برای فشرده‌سازی انواع مختلف خاک و آسفالت مناسب هستند.
  •  

بازگشت Vibromax با غلتک دو درام CT160 جی‌سی‌بی

بازگشت Vibromax با غلتک دو درام CT160 جی‌سی‌بی

شرکت جی‌سی‌بی (JCB) پس از بیش از یک دهه غیبت، با قدرت به بازار ماشین‌آلات راه‌سازی آمریکای شمالی بازگشته است. این شرکت در اوایل سال جاری، دو مدل جدید از غلتک‌های دو درام خود را با برند Vibromax به بازار معرفی کرد: CT160 و CT260. جی‌سی‌بی در سال 2005 شرکت آلمانی Vibromax را که از پیشگامان تولید غلتک در جهان است، خریداری کرد. اما از آن زمان تاکنون، محصولات Vibromax در آمریکای شمالی عرضه نمی‌شدند. حال با معرفی این دو مدل جدید، جی‌سی‌بی قصد دارد تا بار دیگر سهم قابل توجهی از بازار غلتک‌های راه‌سازی را به خود اختصاص دهد.

غلتک‌های CT160 و CT260 با طراحی مدرن، فناوری پیشرفته و کارایی بالا، برای فشرده‌سازی آسفالت در پروژه‌های راه‌سازی مختلف مناسب هستند. این غلتک‌ها با استفاده از سیستم لرزش و نوسان، می‌توانند به طور موثر آسفالت را فشرده کرده و کیفیت و دوام آن را افزایش دهند. همچنین، این غلتک‌ها با داشتن کابین ارگونومیک و سیستم کنترل کاربرپسند، راحتی و ایمنی اپراتور را تضمین می‌کنند.

غلتک جدید Sakai با سیستم توقف خودکار تشخیص موانع

غلتک جدید Sakai با سیستم توقف خودکار تشخیص موانع

شرکت Sakai در نمایشگاه World of Asphalt 2024 از غلتک جدید خود با نام Guardman SW884ND رونمایی کرد. این غلتک که در کلاس بزرگراهی قرار دارد، به سیستم تشخیص موانع جلو و عقب و ترمز خودکار مجهز شده است. این فناوری با استفاده از رادار موج میلی‌متری و سیستم‌های LiDAR سه‌بعدی، موانع را شناسایی کرده و در صورت نیاز، دستگاه را متوقف می‌کند. این سیستم ایمنی جدید، به طور قابل توجهی ایمنی کار را در پروژه‌های راه‌سازی افزایش می‌دهد و از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری می‌کند.

غلتک Guardman SW884ND اولین دستگاه ساخته شده در آمریکا توسط Sakai است. این غلتک با طراحی منحصر به فرد و فناوری پیشرفته، برای فشرده‌سازی آسفالت در پروژه‌های بزرگ و حجم بالای کار مناسب است. این غلتک با استفاده از سیستم لرزش و نوسان، می‌تواند به طور موثر آسفالت را فشرده کرده و کیفیت و دوام آن را افزایش دهد. همچنین، این غلتک با داشتن کابین ارگونومیک و سیستم کنترل کاربرپسند، راحتی و ایمنی اپراتور را تضمین می‌کند.

غلتک‌های ویبره‌ای (لرزشی) کاترپیلار با روزرسانی های جدید

غلتک‌های ویبره‌ای (لرزشی) کاترپیلار با روزرسانی های جدید

شرکت کاترپیلار در نمایشگاه World of Asphalt 2024 از به‌روزرسانی‌های جدید غلتک‌های ویبره‌ای خود رونمایی کرد. این به‌روزرسانی‌ها شامل ویژگی‌های جدیدی مانند کابین‌های کنترل دما، مدیریت لبه، درام‌های تقسیم شده و نمایشگر نقشه جدید هستند. این ویژگی‌های جدید، کارایی، راحتی و ایمنی غلتک‌های کاترپیلار را بهبود بخشیده‌اند.

غلتک‌های ویبره‌ای کاترپیلار با استفاده از سیستم لرزش، آسفالت را فشرده کرده و کیفیت و دوام آن را افزایش می‌دهند. این غلتک‌ها در مدل‌های مختلف برای کاربردهای مختلف در پروژه‌های راه‌سازی عرضه می‌شوند. با به‌روزرسانی‌های جدید، غلتک‌های کاترپیلار به گزینه مناسب‌تری برای پیمانکاران تبدیل شده‌اند.

غلتک اقتصادی شرکت BOMAG مدل BW 211 D

غلتک اقتصادی شرکت BOMAG مدل BW 211 D

شرکت BOMAG غلتک تک درام BW 211 D Smart Line را با هدف ارائه عملکرد فشرده‌سازی قوی با قیمت مناسب به بازار عرضه کرده است. این غلتک با قیمت 20 تا 30 درصد کمتر از مدل‌های مشابه، گزینه مناسبی برای شرکت‌های اجاره‌ای و پیمانکارانی است که به دنبال یک غلتک با کیفیت و قیمت مناسب هستند.

غلتک BW 211 D Smart Line با طراحی مقاوم، نگهداری ساده و گزینه‌ای برای افزودن ویژگی‌های راحتی و فناوری، برای فشرده‌سازی خاک در پروژه‌های مختلف مناسب است. این غلتک با استفاده از سیستم لرزش، خاک را فشرده کرده و کیفیت و پایداری آن را افزایش می‌دهد.

غلتک جدید Hamm که خرد کردن و فشرده‌سازی را همزمان انجام می‌دهد

غلتک جدید Hamm که خرد کردن و فشرده‌سازی را همزمان انجام می‌دهد

شرکت Hamm غلتک جدید HC 250i C VC را با درام خردکن ویبره ای به بازار عرضه کرده است. این غلتک می‌تواند خاک‌های مخلوط، سنگ‌ها و مواد دیگر را همزمان خرد کرده و فشرده کند. این ترکیب دو فرآیند در یک دستگاه باعث کاهش تعداد ماشین‌آلات مورد نیاز، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و کاهش انتشار کربن تا 50 درصد می‌شود.

غلتک HC 250i C VC برای کاربردهای مختلف در پروژه‌های راه‌سازی، ساختمان‌سازی و معدن مناسب است. این غلتک با استفاده از سیستم لرزش و خرد کن، می‌تواند به طور موثر مواد مختلف را فشرده کرده و آماده سازی کند.

غلتک های الکتریکی جدید Volvo CE

غلتک های الکتریکی جدید Volvo CE

شرکت Volvo CE از نمونه‌های اولیه غلتک‌های الکتریکی DD15 Electric و TC13 Electric رونمایی کرده است. این تجهیزات هنوز آماده استفاده در پروژه‌ها نیستند، اما نمایشی از آینده تجهیزات الکتریکی این شرکت هستند. غلتک‌های الکتریکی با کاهش آلودگی صوتی و زیست‌محیطی، به گزینه مناسبی برای پروژه‌های در مناطق شهری و حساس به صدا تبدیل خواهند شد.

سایر ماشین‌آلات و تجهیزات

گریدر قدرتمند GD955-7 از شرکت کوماتسو

گریدر قدرتمند GD955-7 از شرکت کوماتسو

شرکت Komatsu گریدر موتوری جدید GD955-7 را به عنوان بزرگ‌ترین گریدر خود برای بازار آمریکای شمالی معرفی کرده است. این گریدر با وزن عملیاتی 104,323 پوند (50 درصد بیشتر از مدل قبلی)، فشار تیغه بیشتری ایجاد کرده و ثبات بیشتری ارائه می‌دهد. این گریدر برای پروژه‌های سنگین در زمینه‌های مختلف مانند راه‌سازی، معدن و ساخت‌وساز مناسب است.

گریدر GD955-7 با موتور قدرتمند، سیستم هیدرولیک پیشرفته و کابین ارگونومیک، کارایی و راحتی اپراتور را به حداکثر می‌رساند. این گریدر با استفاده از تیغه بزرگ و قابل تنظیم خود، می‌تواند به طور موثر خاک و سنگ را جابجا کرده و سطح زمین را صاف کند.

اختراعات نوآورانه

ربات جستجوگر و پرکننده خودکار چاله‌های خیابان

این ربات به صورت خودکار چاله‌های خیابان را شناسایی و پر می‌کند. این فناوری جدید می‌تواند به صورت قابل توجهی هزینه‌ها و زمان مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری جاده‌ها را کاهش دهد. این ربات با استفاده از دوربین و سنسورهای پیشرفته، چاله‌های خیابان را شناسایی کرده و سپس با استفاده از بازوی رباتیک خود، آن‌ها را با ماده مناسب پر می‌کند.

ربات نقشه‌برداری بدون سرنشین

این ربات به صورت خودکار و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته مانند LiDAR و دوربین‌های با وضوح بالا، نقشه‌برداری از محیط را انجام می‌دهد. این فناوری می‌تواند در پروژه‌های راه‌سازی برای جمع‌آوری داده‌های دقیق و تهیه مدل‌های سه‌بعدی از محیط مورد استفاده قرار گیرد. این ربات با حرکت در محیط و جمع‌آوری داده‌ها، به مهندسان کمک می‌کند تا نقشه‌های دقیق و مدل‌های سه‌بعدی از محیط را تهیه کنند.

ربات بستن آرماتور بتن

این ربات به صورت خودکار آرماتورهای بتن را به هم متصل می‌کند. این فناوری می‌تواند سرعت و دقت عملیات بستن آرماتور را افزایش داده و هزینه‌های نیروی انسانی را کاهش دهد. این ربات با استفاده از بازوی رباتیک خود، آرماتورها را در موقعیت مناسب قرار داده و سپس با استفاده از سیم یا جوش، آن‌ها را به هم متصل می‌کند.

نتیجه‌گیری

سال 2024 سال پر رونقی برای صنعت راه‌سازی بود. شاهد عرضه ماشین‌آلات و تجهیزات جدید و نوآورانه‌ای بودیم که به افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و بهبود ایمنی در پروژه‌های راه‌سازی کمک می‌کنند. با توجه به پیشرفت فناوری، انتظار می‌رود که در سال‌های آینده شاهد نوآوری‌های بیشتری در این حوزه باشیم. این نوآوری‌ها به پیمانکاران کمک می‌کنند تا پروژه‌های راه‌سازی را با کیفیت و سرعت بالاتری تکمیل کنند و در عین حال، هزینه‌ها و خطرات را کاهش دهند.

0 نظر

در صورت تمایل پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند*