دوره دوم آموزشی برق تخصصی و سیستم های کنترلی بیل سری 9 هیوندای و هیدرولیک تخصصی بیل کوماتسو

مطابق با تقویم آموزشی زمستان 97 موفق شدیم تا دو دوره برق بیل هیوندای و هیدرولیک بیل کوماتسو را به صورت همزمان برگزار کنیم. در این دو دوره آموزشی به ترتیب مهندس ایمانی و مهندس صالحی تبار مدرس بودند.

در این دوره آموزشی چه گذشت

در بخش ابتدایی این دوره ها اساتید محترم در مورد مبانی برق و هیدرولیک توصیجات مختصری در راستای یکسان سازی دانش فراگیران ارائه کردند تا در  ادامه مطالب بیشتر قابل فهم باشد. اجزای برقی و هیدرولیکی بیل مکانیکی هیوندای و کوماتسو صحبت کردند. در ادامه عملکرد هر یک از این اجزا را تشریح و مورد واکاوی قرار دادند.

عیب یابی و رفع عیب

پس از اینکه فراگیران دو دوره برق بیل هیوندای و هیدرولیک بیل کوماتسو به ترتیب با اجزاء برقی و هیدرولیکی دستگاه آشنا شدند، عملکرد مدار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و بخش های مختلف آن تشریح شد. در ادامه عیوب متداول این دستگاه ها معرفی و دلایل بروز آن ها و همچنین رفع عیب مطرح شد. پس از آن نحوه استفاده از نقشه در جهت عیب یابی دستگاه ارائه شد. پس از بحث و تبادل نظر بین شرکت کنندگان و استاد، آن ها به شیوه های عیب یابی و رفع عیب ماشین آلات اشراف یافتند.

مستندات فنی

در حاشیه این دور آموزشی اسناد مربوط به روش های عیب یابی و تعمیرات سیستم برق بیل هیوندای و هیدرولیک بیل کوماتسو در اختیار فراگیران محترم قرار گرفت. نقشه های برق و هیدرولیک نقش اساسی در عیب یابی دارند، لذا در این دوره ها نقشه های برقی و هیدرولیکی دستگاه به شرکت کنندگان داده شد تا در بخش تجزیه و تحلیل نقشه برق و هیدرولیک بیل ها درک مطالب راحت تر صورت پذیرد.

کارگاه عملی

در قسمت کارگاهی این دوره آموزشی، یک دستگاه بیل مکانیکی هیوندای و کوماتسو فراهم گردید. فراگیران محترم در محل دستگاه بصورت عملی با مفاهیمی که در کلاس آموخته بودند آشنا شدند. همچنین در این بخش چند نمونه کار کلاسی به آنها محول گردید و فراگیران محترم در یک کار گروهی به رفع عیب پرداختند.

گزارشی از برگزاری دوره

 

 

ماشین یار اولین مرکز مشاوره و آموزش ماشین آلات است که با همراهی شما عزیزان شروع به کار کرده و همواره ارائه سعی نموده در ارائه خدمات آموزش و مشاوره پیشرو باشد. با سایر دوره های آموزشی ماشین یار در اینجا بیشتر آشنا شوید.