ارزیابی وضعیت سلامت ماشین آلات سنگین شرکت سهند سازه

ماشین یار، در کنار سازمان‌های پیشرو دارنده ماشین آلات سنگین!

شرکت های پیمانکار راهسازی و معدنی وابستگی زیادی به تجهیزات و ماشین آلات سنگین دارند، به شکلی که عدم دسترسی به این ماشین آلات به دلیل خرابی ناگهانی یا فرسودگی می تواند تاثیر زیادی در کسب و کار این سازمان ها داشته باشد. از این رو می توان سازمان های مذکور را از نوع تجهیز-محور دانست. در همین رابطه و با هدف بهبود وضعیت مدیریت ماشین آلات سنگین، شرکت سهند سازه، میزبان کارشناسان فنی ماشین یار جهت کارشناسی و ارزیابی وضعیت ماشین آلات خود بود.

 

سایدبوم D9 کاترپیلار

 

ارزیابی دقیق وضع موجود مدیریت ماشین آلات، نقطه آغاز تغییر و تحول

با توجه به اهمیت دسترسی به یک تصویر شفاف از وضع موجود مدیریت ماشین آلات در شرکت مذکور، کارشناسان فنی ماشین یار، با استفاده از چک لیست های دقیق و بر اساس تجربیات گسترده در حوزه کاری نگهداری و تعمیرات انواع ماشین آلات سنگین، تعداد 10 دستگاه از ناوگان ماشین آلات شرکت سهند سازه را که در یک سایت کاری در محدوده سیستان و بلوچستان به کار گرفته شده اند، مورد بازدید و ارزیابی دقیق فنی قرار دادند. در این ارزیابی چند دستگاه بیل کوماتسو PC400-7، سایدبوم کاترپیلار D9، D8 و D7، یک دستگاه بیل کوماتسو PC220-7 و چندین دستگاه دیگر، از نظر فنی بررسی شدند. کارشناسان ماشین یار در این پروژه که فاز صفر بهبود مدیریت ماشین آلات محسوب می شود، چک لیست های سلامت، اهمیت و برآورد مالی تعمیرات را برای هر دستگاه تکمیل نمودند.

بیل مکانیکی PC400-7 کوماتسو

حاصل این ارزیابی، تصویری شفاف از وضعیت عیوب و دستورکارهای پیشنهادی نگهداری و تعمیرات برای دستگاه های فوق الذکر به همراه یک برآورد مالی از هزینه های هر دستگاه بود که به صورت اولویت بندی شده در اختیار کارفرمای محترم قرار گرفت.

 

حرکت به سمت بهبود مدیریت ناوگان ماشین آلات

پس از تکمیل و ارائه گزارش مذکور، سازمان می تواند در فاز اول بهبود، به کمک واحد خدمات فنی ماشین یار، عیوب فوری و خرابی های اضطراری موجود را رفع نماید. همچنین مجموعه راهکارهای نرم مشاوره‌ای و آموزشی جهت تغییر روند فرسایش و استهلاک ماشین آلات به کارفرمای محترم ارائه گردیده که در فاز اول پروژه پیاده خواهد شد. هدف از اجرای این دوره های آموزشی و اصلاح فرآیند نگهداری و تعمیرات، کاهش نرخ زوال ماشین آلات و بالطبع کاهش هزینه‌های مربوطه است. هزینه‌های مستقیم و البته هزینه فرصت از دست رفته برای سازمان‌هایی از این دست می تواند ضربه جدی به ثبات مالی و اعتبار آنها وارد نماید.

گزارش ارزیابی ماشین آلات سنگین شرکت سهند سازه

-بخشی از گزارش ارزیابی ماشین آلات سنگین شرکت سهند سازه-

 

آغاز فاز یکم پروژه بهبود مدیریت ماشین آلات سنگین در شرکت سهند سازه

مدیران محترم سازمان کارفرما، با درک اهمیت مسئله، به کمک ماشین یار، ترکیبی از راهکارهای ارائه شده را تصویب کرده و مجموعه ای از سرویس های تعمیراتی، آموزشی و مشاوره ای ماشین یار که تحت نام راهکار یکپارچه مدیریت ماشین آلات به مشتریان محترم ارائه می شود، جهت ارائه به این شرکت در حال برنامه ریزی است.

پیشنهادات بهبود مدیریت ماشین آلات جهت اجرا در سایت کارفرما توسط ماشین یار

-بخشی از پیشنهادات بهبود مدیریت ماشین آلات جهت اجرا در سایت کارفرما توسط ماشین یار-

برای ثبت درخواست مشاوره میتوانید از این لینک اقدام کنید