دوره آموزشی اهمیت پیاده سازی مدیریت دارایی در صنایع با محوریت ماشین آلات

در همکاری میان ماشین یار و انجمن شرکت های پیمانکاری نفت و گاز، یک کارگاه آموزشی با موضوع مدیریت دارایی برنامه ریزی گردید. در این کارگاه آموزشی که 4 ساعت به طول انجامید موضوعات مدیریت دارایی های فیزیکی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. بیش از 25 نفر از نمایندگان شرکت های عضو انجمن اپک در این کارگاه حضور به هم رساندند.

 

در کارگاه آموزشی مدیریت دارایی چه گذشت؟

در این کارگاه آموزشی، موضوعاتی مانند تعاریف مربوطه، مفاهیم و ابزارهای مدیریت دارایی های فیزیکی بر اساس استانداردهای روز دنیا از جمله ISO55000 توسط مهندس عربی مدرس محترم دوره آموزشی ارائه گردید. فراگیران در این دوره آموزشی از میان فعالان شرکت های دارنده ماشین آلات و مدیران ماشین آلات بودند. شرکت کنندگان در این دوره آموزشی، تجربیات کاری خود را به یکدیگر منتقل کرده و همچنین چالش های کاری پیش رویشان را با مدرس دوره مطرح کردند.

نگهداری و تعمیرات ماشین آلات

نگهداری و تعمیرات ماشین آلات (نت) نیز به عنوان یکی از زیرمجموعه های موضوع کلاس، توسط مدرس محترم مورد بررسی قرار گرفته و روش ها و ابزارها در این حوزه بصورت گذرا معرفی گردید. RCA (تحلیل ریشه خرابی)، برون سپاری نگهداری و تعمیرات و FMEA (تحلیل آثار و حالات خرابی)، از دیگر موضوعاتی بود که توسط مدرس دوره مورد اشاره قرار گرفت.

مدیریت دارایی های فیزیکی، نیازمند توجه بیشتر

در پایان این کارگاه آموزشی، مهندس احراری، موسس و مدیرعامل شرکت ماشین یار، ضمن تشکر از فراگیران محترم و پرسنل محترم اپک، با تاکید بر اهمیت امر اموزش در تمامی زمینه های مرتبط با ماشین آلات راهسازی، از فراگیران خواستند که با تعامل با ماشین یار، برای نیازسنجی بهتر و برگزاری بهتر دوره های آموزشی، کمک نمایند.

گزارش تصویری برگزاری کارگاه آموزشی

علاقمندان به موضوعات آموزشی مرتبط با مدیریت ماشین آلات، می توانند با شرکت در دوره های آموزشی ماشین یار در این زمینه مهارت و دانش خود را ارتقاء دهند.